Tuesday, January 15, 2013

Perubahan berterusan itu susah ;(



Salam...haa...baca tajuk pon dh taw...nk berubah tu susahkan...tp lg susah klu xberubah... :'(

ok la..klu korg baca post aku yg sblom nie mcm mna aku brubah...mmg pyh..tp aku dh bersukur skrg yg aku blh dikatakan xbuat ag keja lama tu...xda la 100% brubah..hnya 80% ....
perlu berusaha yg lebih keras nie...


aku rasa dr segi pkaian n aktiviti gila aku dulu dh xwt ag..alhamdulilah....kalau wt pon 10% kot...huhu...
at least aku dpt gak berubah....haish...xtaw la org maybe pndng aku pelik tp perubahan aku nie sbb aku rasa hidup aku yg dulu xkan kemana n xkan dpt redha dr allah n ibuayah aku...

parent aku bg harapan yg tin ggi kat aku...tp..dyorg jer xtaw aku nie nakal n jahat...so..skrg aku rasa meyesal sgt...kwn2 klu ibubapa kita bg harapan kat kita....jhn sia2 kan...mereka syg kan kita..kita perlu berusaha utk jd yg terbaik untuk mereka...yg berjaya pon kita,kita yg untung...parent cuma tumpang bahagia shj kwn2... :') lov abah mak...

kat bwh nie ada artical...u all should read this!


wlaupon aku rasa pkaian aku dh menutup aurat n xgila mcm dulu...tp kdg2 ati aku nie rasa jauh dr allah.. msti ada sbb npa aku rasa mcm tu...nth la....klu korang nak taw..sepanjang perubahan aku satu sem nie kwn aku org yg aku minat jauh kan diri drpd aku...aku xtaw...tp dy la yg buat aku leh berubah...aku jmpa kwn bru..ingtkan blh la bntu aku utk berubah..tp alamak!...peragai dy setan la..dh la aku xwt kje tu...mmg pyh la utk halang..kuat xkuat jer iman nie...

ok...aku lyh adam hawa..episode 77...ok..korg kena tgk!...sbb ada dialog ain ckp kt D membuat aku tersentuh sgt2!...episode tu pada minutes 6.35 - 6.50...tersentap ati aku..rasa cair ati aku nie....

ye aku berjaya melangkah ke alam perubahan tp mampu ker aku kekal dlm perubahan itu dan mampu ker aku berjaya melakukan perubahan itu!! :'(

ya allah...bantulilah aku dalam perubahan mencara keredhaan mu yallah, mencari ke bahagiaan yg kekal ya allah. istiqamah aku dlm perubahan ini yg allah dampingi lah aku dgn mereka yg mampu nenunjuk ke jln yg benar ya allah sesungguh ye aku isan yg lemah memerlukan pentunjuk mu ya allah serta bantulah rakan2 ku yg dlm perjalanan utk berhijrah..amin..

kat bawah nie aku post something yg cute :)


salam u all :) bye <3


2 comments:

Nour Adieb said...

amin, alhamdulillah... sama samalah kita berdoa supaya diri kita menjadi salah seorang muslimah yg solehah, amin :)

ida said...

tq nour Adieb :) amin....

BUKU BACAAN TERBAIK